lørdag 13. april 2013

Litt lørdagslykke


Strikker for en gang skyld til meg selv. En genser i garn fra Rauma. Oppskriften kommer derifra også. Var innom Husflid-butikken i by`n for en stund siden. De ga meg noen inspirasjonshefter, og vips - der var det gjort. Det gikk ikke lang tid før jeg var tilbake og handlet oppskrift og garn til en stilig genser. Pinne nr 4,5 og 5, med dobbelt garn (Rauma finull og Plum). Da går det forholdsvis fort. Mønsteret var heller ikke så vanskelig selv om det ser litt komplisert ut. Foreløpig meget fornøyd. Deilig å ha i hendene og utrolig herlig struktur. Satt ute på terrassen i ettermiddag. Varm april-sol, stillhet, kaffe, strikketøy samt et stikkeblad jeg handlet på by`n idag. Luksus og lykke...
 
Strukturen ser komplisert ut (iallfall for meg),
men består av rett og vrang strikk med kast og
to masker strikket sammen.

Deilig garn og en flott genser. Håper min
til slutt ligner på den i bladet :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar