fredag 12. april 2013

Påskesøm


I påsken fikk jeg lyst til å sy igjen. Lenge siden sist nå. Jeg hadde funnet et mønster på en bukse i et syblad og syntes det så passelig enkelt ut. Buksen var til datteren min på 2 år. Stoffet jeg plukket ut var noe jeg hadde kjøpt på salg hos Panduro for en god stund siden. Stoffet er i Tilda-serien som jeg har lagt min elsk på. Har en god del stoff, bånd, papir og "stæsj" fra ulike Tilda-sesonger....litt i overkant mye, men jeg elsker det...på tide å forbruke det jeg har altså!                                                                        
 I alle fall; jeg ble fornøyd med resultatet, og det ble datteren min også. Buksen er litt lang i beina, men med strikk nederst går det bra.



Men jeg kunne ikke gi meg med bare en bukse når jeg først hadde klippet mønster og skjønt hvordan buksen skulle settes sammen med søm. Det ble en til senere på kvelden. Denne er også sydd i stoff fra Panduro. Samme serien ja. Tenkte det ville være artig å kombinere to farger her, og det funket. Datteren min var veldig fornøyd iallfall!

Merkelappen har jeg fått tak i på nettet. Det er mange firmaer som leverer sånne. Disse er fra SABO, og jeg er veldig fornøyd med mine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar