fredag 12. oktober 2012

Blomster og koraller


Fikk så lyst til å lage meg et korallfarget smykke ifjor sommer. Ble inspirert av "Emma" fra 2009 (Jane Austen), der hun (Emma) ofte bærer et enkelt korallkjede.



Panduro hadde en del korallfargede perler i sortimentet sitt, og jeg bestilte sist vinter. Men ting tar tid...Fikk omsider somlet meg til å lage dette tidlig i september. Datteren min har lagt sin elsk på det og "stjeler" det stadig vekk. Laget et smykke til henne i rosa og røde nyanser, men det er visst ikke like kult som mamma sitt...







Korallfargede perler 
gjorde seg godt mot 
høstens farger.







Det var egentlig ganske enkelt å lage smykket. Jeg brukte smykkewire, smykkeklemmer, lås (magnetlås, men angrer på dette i etterkant, for smykket mitt faller lett av...) og en tang med både klemme- og avbiterfunksjon. Også perlene så klart. Kjøpte flere sorter perler og brukte mesteparten. 

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar